Gimnastica de dimineață

    0
    122
    gimnastica

    Un vechi proverb românesc ne invată că, “ziua bună se cunoaște de dimineață”, iar practica a confirmat acest mare adevăr. Ştim cu totii că o zi începută la timpul potrivit, fără obsesia crizei de timp, cu organismul bine odihnit, înseamnă o zi optimistă, plină de elan şi cu rezultate foarte bune la locul de muncă și parcă la sfârşitul unei astfel de zile organismul nu este aşa de obosit ca altă dată.
    Desigur că nu toate zilele pot fi la fel de bune în viața omului, aceasta fiind determinată de o serie de factori deosebit de importanti cum ar fi:
    – starea de sănătate,
    – gradul de odihnă,
    – factorii de mediu,
    – stresul… etc.
    Cu toate acestea putem influența în bine psihicul dacă vom duce o viată cumpătată, ca astfel să creem cât mai multe zile senine chiar dacă atmosfera este mohorâtă.
    Pentru aceasta vom face câteva recomandări simple, utile și la îndemâna fiecăruia, indiferent de vârstă și sex.

    Masa de seară

    Masa de seară să fie servită de regulă între orele 19:30 și 20:30, să fie cât mai  frugală       (constă în mese bucate puține și simple) pentru a nu incărca stomacul şi a ingreuna digestia pe timpul nopții, ceea ce ar influența negativ asupra stomacului.
    Ori de câte ori avem posibilitatea, după masa de seară, se recomandă să facem o plimbare de cel puțin 30 de minute, folosind străzile mai putin aglomerate şi nepoluate.
    De preferat plimbarea trebuie fäcută prin parcuri, pe malul apelor, unde aerul este mai curat şi are o influentă liniştitoare asupra organismului.

    Somnul

    Toți cei care obişnuiesc sa consume mai multe cafele pe zi, ar fi de preferat să reducã substanțial numărul lor şi să evite a mai bea, pe cât posibil, după amiaza și cu atât mai mult seara deoarece aceasta excită sistemul nervos şi tulbură odihna.
    Aceiași recomandare o facem şi fumătorilor care, cu cel putin o oră înainte de culcare, ar trebui să renunțe la tigară, cu atât mai mult cei care obișnuiesc să se scoale si să fumeze pe timpul nopții.
    Înainte de culcare camera trebuie să fie bine aerisită, iar atunci când timpul permite dormim cu un geam deschis, de preferat într-o altă cameră care comunică cu dormitorul. Duşul de seară folosind concomitent apă caldă-rece (pentru cei sănătoși), contribuie atât la călirea organismului cât și la liniștirea sistemului nervos, asigurând un somn odihnitor.

    Citește și :  Steriletul între adevăr și fals. Ce este steriletul și cum se folosește?

    Timpul cel mai potrivit pentru a ne culca este între orele 22-23, iar înainte de a adormi să încercăm să folosim autosugestia impunându-ne să avem un somn ușor, odihnitor și să ne trezim la ora planificată fără a mai folosi ceasul deșteptător. După mai multe repetări se vor face simțite efectele autogestionării.

    Respectând cu strictețe și mai ales cu încredere și plăcere recomandările făcute veți simți după o anumită perioadă de timp, efecte favorabile asupra organismului,
    cum ar fi :
    – un somn odihnitor
    – o stare mai bună de sănătate
    – deșteptarea în jurul orei propuse
    – un tonus muscular crescut
    – o bună dispoziție și implicit rezulatate foarte bune la locul de muncă.

    Cu toate acestea, dimineața la deșteptare organismul are nevoie de un stimulent mai puternic pentru a îndepărta starea de somnolență și a intra mai rapid în deplinătatea capacităților sale fizice și psihice. Unii consideră că acest stimulent ar fi țigara sau cafeaua băută chiar pe stomacul gol. După cum știm aceste “stimulente” au efecte negative asupra organismului. Cel mai indicat stimulent îl constitue gimnastica de înviorare care este o activitate fizică simplă și accesibilă tuturor oamenilor, indiferent de vârstă și sex, putându-și alege fiecare exercițiile după preferință și posibilități.

    Gimnastica de înviorare

    Gimnastica de înviorare se poate practica imediat după deșteptare, într-o cameră bine aerată pe terasă sau în curte, întrun costum adecvat factorilor de mediu și poate dura 15-20 minute, timp în care se vor executa 10-15 exerciții cu caracter general.

    Reclama

    Importanța practicării zilnice a acestei gimnastici, constă în aceea că ea contribuie la întărirea sănătății, la dezvoltarea fizică generală, la călirea organismului, stimulează capacitatea de muncă…etc. Aceasta o vom înțelege mult mai bine dacă cunoaștem cauzele care au determinat apariția oboselii fizice și psihice, importanța somnului, precum și importanța modificării ce se produce în organism pe timpul somnului.

    Citește și :  Inselatorie pe site-ul de anunturi la24.ro

    După cum știm somnul este determinat de apariția oboselii fizice și a sistemului nervos, ceea ce provoacă o scădere masivă a capacității scoarței cerebrale de a mai percepe și răspunde prompt la excitațiile venite din afară și de a nu mai coordona corespunzător activitatea întregului organism. În timpul somnului se produc importante modificări în activitatea marilor funcțiuni, ca de exemplu: – o rărire a frecvenței cardiace, respiratorii, micșorarea tensiunii arteriale, micșorarea vitezei de circulație a sângelui, a tonusului muscular etc. Putem spune că în aceste momente organismul se relaxează având întreaga capacitate funcțională redusă pentru a-și reface forțele.

    Dimineața la deșteptare organismul trebuie să învingă starea de somnolență manifestată prin dorința de a mai sta în pat, nehotărâre în acțiune, mișcări greoaie, indispoziție specifică perioadei de trecere de la odihnă la activitatea fizică și intelectuală.

    Starea de somnolență o putem îndepărta rapid prin câteva exerciții fizice axate pe întinderea coloanei vertebrale, activarea circulației sângelui, tonifierea musculaturii. Gimnastica de inviorare se poate face în două reprize: – la început se pot efectua timp de 3-5 minute exerciții în pat și apoi în partea a doua se trece la exerciții din poziția stând, sezând, pe genunchi, culcat, atârnat.

    Exercițiile din pat sunt importante deoarece angrenează treptat organismul în efort, activează progresiv circulația periferică și cerebrală, mobilizează sistematic toate articulațiile, stimulează lent activitatea marilor funcțiuni. Ea este cu atât mai necesară persoanelor care au amețeli la ridicarea din pat sau dureri cervicale provocate de spondiloză cervicală.

    În primul rănd vom începe cu răsuciri lente la maximum de amplitudine ale capului și gâtului executându-se câte 5-6 miscări în fiecare parte. Apoi vom duce brațul cu degetele încleștate în prelungirea corpului, întinzând bine coloana vertebrală concomitent cu inspirația profundă.  La revenire ne relaxăm și expirăm prelung; repetăm de 4-5 ori mișcarea. În continuare vom face trecerea corpului din poziția pe spate culcat, în culcat cu fața în jos prin răsucire spre stânga sau dreapta, cu revenire pe spate. Se va executa de 4-5 ori în fiecare parte. După aceea vom ridica trunchiul din culcat pe spate la verticală, cu aplecare peste picioare și cu 2-3 ori arcuiri. Putem executa mișcarea de 5-6 ori.

    Citește și :  Femeia la Volan

    În partea doua a programului de gimnastică de înviorare se va trece la exerciții cu un grad mai mare de dificultate care sa prelucreze metodic întregul organism și se vor executa imediat dupa ce ne dăm jos din pat.

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Scrie comentariul !
    Nume