Avocado-10 beneficii pentru sănătate ale fructului de avocado

0
158

Avocado este un fruct care a fost descoperit de către europeni, cu ocazia uneia dintre primele expediții pe care le-au făcut europenii pe continentul American.

Apoi l-au adus în Spania şi în alte țări din Europa, alături de alte multe bunătăti noi precum: porumbul, cartoful, ciocolata.
Ca aspect, avocado seamănă foarte bine cu o pară.

Miezul Fructului de Avocado este moale şi untos, având gustul asemănător cu cel al alunelor.  În prezent, avocado se cultivă in multe zone cu climă caldă, din țări precum Australia, Filipine, Noua Zeelandă, Israel, Kenya, America de Nord şi Sud.

Există multe soiuri de avocado, unele nu mai mari decât un ou, iar altele cât un pepene, cântărind în jur de 2 kg. Si culoarea lor diferă, de la verde închis până la roşu-brun. Coaja unor soiuri e fină şi lucioasă, iar a altora aspră şi sfärâmicioasă.

Avocado nu e apreciat doar pentru gustul său deosebit, el este şi foarte hrănitor.
Uleiul extras din acest fruct constituie un aliment sănătos; totodată, uleiul mai este folosit la fabricarea unor produse cosmetice scumpe.

Numeroase studii au constatat că o dietă predominant pe bază de plante care include alimente cum ar fi avocado poate ajuta la scăderea riscului de boli de inimă, diabet, obezitate și mortalitate, promovând în același timp un ten și un păr sănătos, o energie crescută și o greutate mai mică.

Beneficiile fructului de avocado pentru sănătate includ îmbunătățirea digestiei, scăderea riscului de depresie și protecția împotriva cancerului.

Reclama

10 beneficii pentru sănătate ale fructului de avocado:

1. Fructele de Avocado sunt bogate în nutrienți

Potrivit USDA – United States Department of Agriculture  o felie (o cincime din avocado, aproximativ 40 de grame) conține:

  • 64 de calorii
  • aproape 6 grame de grăsime
  • 3,4 grame de carbohidrați
  • mai puțin de un gram de zahăr
  • aproape 3 grame de fibre.
Citește și :  Cireșul

Avocado este o sursă importantă de vitamine C, E, K și B-6, precum și riboflavină, niacină, acid folic, acid pantotenic, magneziu și potasiu, ele oferă de asemenea luteină beta-caroten și acizi grași Omega-3.

Deși majoritatea caloriilor dintr-un avocado provin din grăsimi, nu vă faceți griji!. Fructele de avocado sunt pline de grăsimi sănătoase și benefice pentru organism și sățioase. Când consumați grăsimi, creierul primește un semnal pentru a opri pofta de mâncare. Consumul de grăsimi încetinește distrugerea carbohidraților, ceea ce ajută la menținerea nivelului de zahăr stabil în sânge.

Grăsimea este esențială pentru fiecare celulă din corp. Consumul de grăsimi sănătoase susține sănătatea pielii, sporește absorbția vitaminelor, a mineralelor și a altor substanțe nutritive solubile în grăsimi și poate chiar ajuta la stimularea sistemului imunitar.

2. Sănătos pentru inimă

Avocado conține 25 miligrame per uncie de sterol natural de plante numit beta-sitosterol. Consumul regulat de beta-sitosterol și alte steroli vegetali, ajută la menținerea nivelului sănătos de colesterol.

3. Protecție antioxidantă

Avocado conține luteină și zeaxantină, două substanțe fitochimice concentrate în special în țesuturile din ochi, unde asigură protecție antioxidantă care ajută la reducerea daunelor provocată în special de lumina utravioletă. Deoarece acizii grași mononesaturați din avocado susțin de asemenea absorția altor antioxidanți precum beta-carotenul, adăugarea de avocado în dieta dumneavoastră poate ajuta la reducerea riscului de dezvoltare a bolii de degenerescență maculară, boală legată de vârstă în special persoanelor de peste 55 ani.

4. Previne osteoporoza

O jumătate de fruct de avocado conține aproximativ 25% din doza zilnică recomandată de vitamina K. Acest nutrient este deseori neglijat, dar este esențial pentru sănătatea osoasă prin creșterea absorbției de calciu și reducerea excreției urinare a calciului. Substanțele numite saponine, găsite în avocado, soia și alte alimente vegetale, sunt asociate cu ameliorarea simptomelor în cazul osteoartritei genunchiului.

Citește și :  Smochinul Mediteranean

5. Previne Cancerul

Un aport adecvat de acid folic din alimente a demonstrat protejarea impotriva cancerului de colon, stomac, pancreas și col uterin. Avocado poate avea un rol important în tratamentul cancerului, cercetările au arătat că produsele fitochimice extrase din avocado pot inhiba selectiv creșterea celulelor precanceroase și canceroase și pot cauza moartea celulelor canceroase, încurajând în același timp proliferarea celulelor sistemului imunitar numite limfocite.

6. Sarcină sănătoasă

Folatul cunoscut sub numele de Acid Folic sau Vitamina B9, este extrem de important pentru o sarcină sănătoasă. Aportul adecvat a acestei vitamine, reduce riscul de avort spontan și defecte de tub neural. Cercetările recente de la Universitatea McGill au descoperit o incidență mai mare cu 30% a unei varietăți de defecte congenitale. La șoarecii de bebeluși concepuți folosind spermatozoizi de la șoareci cu deficit de folat în comparație cu șoarecii concepuți folosind sperma de la șoareci cu niveluri adecvate de folat.

Citește și: Beneficiile și rolul alimentelor în diferite afecțiuni

7. Risc scăzut de depresie

Alimentele care conțin niveluri ridicate de folat pot ajuta la scăderea riscului de depresie, deoarece folatul ajută la prevenirea acumulării de homocisteină, o substanță care poate afecta circulația și eliberarea de nutrienți în creier. Excesul de homocisteină poate interfera de asemenea cu producerea de serotonină, dopamină și norepinefrină, care reglează starea de spirit, somnul și apetitul.

8. Îmbunătățește digestia

În ciuda texturii sale cremoase, un avocado are conținut ridicat în fibre, cu aproximativ 6-7 grame pe jumătate de fruct. Consumul de alimente cu fibre naturale poate ajuta la prevenirea constipației, mentine un tract digestiv sănătos si reduce riscul de aparitie a cancerului de colon. Fibrele adecvate promovează mișcările normale ale intestinului, care sunt esențiale pentru excreția zilnică a toxinelor prin bilă și scaun. Studiile recente au arătat că fibrele dietetice pot juca un rol și în reglarea sistemului imunitar și a inflamațiilor organismului.

Citește și :  Fructul de Ananas

9. Acțiune antimicrobiană

Fructele de avocado contin substanțe care au activitate antimicrobiană în special împotriva Escherichia coli, o cauză principală de otrăvire alimentară.

10. Protecția împotriva bolilor cronice

Potrivit Departamentului de Medicină Internă și Programul de științe nutriționale al Universității din Kentucky, aporturile de fibre mari sunt asociate cu riscuri semnificativ mai mici de a dezvolta boli coraniene, accident vascular cerebral, hipertensiune, diabet, obezitate si anumite afectiuni gastro-intestinale. S-a observat, de asemenea, că aportul crescut de fibre duce la scăderea tensiunii arteriale și a nivelului de colesterol, la îmbunătățirea sensibillității la insulină și la ameliorarea pierderii în greutate pentru persoanele obeze.

Lasă un răspuns